Consilierea copiilor, o introducere practica

Consilierea copiilor, o introducere practica
thumbthumb
Preț: 44,95 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Editura:
Anul publicării: 2013
Pagini: 448

DESCRIERE

Volumul prezinta cele mai eficiente tehnici de consiliere a copiilor care se confrunta cu probleme emotionale, inclusiv modelul de consiliere integrativa planificata secvential elaborat de autori.

Strategiile descrise ii ajuta pe copii sa se elibereze de emotiile problematice, sa-si constientizeze optiunile si alegerile, sa descopere noi comportamente si sa gestioneze comportamentul impulsiv.

Pe linga metodele bazate pe principiile si practicile consilierii, autorii propun jocuri, activitati si fise de lucru cu ajutorul carora copiii isi pot explora sentimentele si experientele.

Toate aceste tehnici pot fi utilizate cu succes de consilieri, psihologi sau ergoterapeuti, dar si de asistentii sociali si cadrele didactice care lucreaza cu copii cu probleme emotionale.


Fragment din carte:

Abilitatile de consiliere a copiilor


Negarea

Cand realitatea unei situatii este foarte deranjanta, copiii mici o pot nega, distorsionand-o si imaginandu-su un scenariu mai acceptabil pentru ei. De exemplu, cand parintii se despart, absenta tatalui de acasa poate fi descrisa de copil drept o slujba care il determina sa fie plecat lungi perioade de timp.

Distorsionarea adevarului il protejeaza pe copil de sentimente neplacute. Pe masura ce copiii cresc, aceasta modalitate de a face fata nu mai functioneaza atat de bine deorece realitatea situatiei nu mai poate fi deghizata in fantezie.

De obicei, copiii mai mari gasesc alte modalitati de a face fata sentimentelor deranjante, fara a distorsiona realitatea.


Evitarea

Cand un copil incepe sa aibe emotii neplacute, poate devia conversatia de la un subiect dureros sau deranjant. De exemplu, copilul poate merge la casuta papusilor, oferindu-se sa faca ordine in ea, cand il intrebati despre relatia cu mama sa abuziva.


Refularea

La copiii mai mari, modalitatile de a face fata anxietatii cauzate de incertitudinile si de conflictele interpersonale sunt mai complexe. Cand refuleaza experientele dureroase din anii anteriori, amintirea acestora ar putea fi complet dizlocata din constiinta sa.

Prin urmare, copilul nu-si aminteste deloc experientele respective si va face apel la negare si la evitare, cand se va confrunta cu stimuli care, in mod normal, i-ar aminti de experienta dureroasa initiala.

De exemplu, in calitate de consilier, stiti ca copilul cu care lucratri a suferit o anumita trauma. Totusi, pe parcursul consilierii, e posibil ca el pur si simplu sa nu isi aminteasca trauma si, in consecinta, sa fie incapabil sa vorbeasca despre ea.

Cand ii spuneti sa isi aminteasca, poate inventa motive alternative logice pentru a expliva evenimentele.


Proiectia

Uneori copilul va proiecta sentimente nedorite asupra altei persoane sau a unui obiect. Procedand astfel, copilul se poate simti scutit de a recunoaste ca simte emotia inconfortabila si posibil inacceptabila.

Totusi, copilul plateste un pret foarte mare pentru aceasta. De exemplu, in timp ce se joaca, isi poate asuma rolul unui prieten imaginar…

---------------------------


CUPRINS:


Despre autor
Introducere


Partea 1. Consilierea copiilor

Obiectivele consilierii copiilor
Relatia dintre copil si consilier
Considerente etice privind consilierea copiilor
Atributele consilierilor care lucreaza cu copii

Partea 2. Cadrele practice

Contextul istoric si idei contemporane despre consilerea copiilor
Procesul terpiei copiilor
Procesele interne ale schimbarii terpeutice la copil
Consilierea Integrativa Planificata Secvantial pentru Copii
Consilierea copiilor in contextul terapiei familiei
Consilierea de grup a copiilor

Partea 3. Abilitati de consiliere a copiilor

Observarea
Ascultarea activa
Cum ajutam copilul sa isi spuna povestea
Gestionarea rezistentei si a transferului
Gestionarea conceptului de sine si a convingerilor autodistructive
Facilitatea activa a schimbarii
Finalizarea consilierii
Abilitati necesare pentru consilierea de grup a copiilor

Partea 4. Terapie prin joc - folosirea diverselor mijloace si activitati

Alegerea mijloacelor sau a activitatilor potrivite
Utilizarea animalelor de jucarie
Lucrul cu tava cu nisip
Lucrul cu argila
Desenul, pictura, colajelor si construirea diferitelor obiecte
Calatoria imaginara
Cartile si povestile
Marionetele si jucariile din plus
Jocurile imaginative de rol
Jocurile

Partea 5. Utilizarea fiselor de lucru

Consolidarea stimei de sine
Formarea de competente sociale
Educarea comportamentelor protective

Partea 6. Concluzii

Fise de lucru
Bibliografie
Index

Limba: romana

Nr.pagini: 448

Dimensiuni: 13X20

An aparitie: 2013

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0202 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.