In competitie cu norocul

In competitie cu norocul
Editura:
Anul publicării: 2017
Pagini: 344
Format: 14x21
Preț: 49,00 lei
Disponibilitate: în stoc

DESCRIERE

In competitie cu norocul.

Povestea inovarii si a deciziei clientului (Clayton M. Christensen)

... prin 1995, doi consultanţi din Detroit m-au întrebat dacă mă pot vizita la biroul din Harvard Business School ca să afle mai multe despre teoria mea proaspăt publicată pe tema inovaţiei disruptive.
 
Bob Moesta şi asociatul lui de atunci, Rick Pedi, dezvoltau o afacere axată pe servicii de consultanţă pentru brutării, patiserii şi producători de gustări preambalate cu scopul apariţiei unor noi produse, atractive pentru clienţi.
 
Discutând despre teoria perturbării disruptive, eu vedeam bine că ea prezice foarte clar ce anume vor face firmele consacrate de pe piaţă în faţa unei asemenea perturbaţii iminente din partea micilor firme de brutărie-patiserie şi a producătorilor de gustări preambalate.
 
In această privinţă, oferea un enunţ clar de tip „cauză şi efect”. Dar, pe măsuţă ce discutam, a devenit limpede că teoria disruptivă nu le poate oferi un calendar cu obiective pentru clienţii lor.
 
Teoria disruptivă nu vine cu o explicaţie detaliată şi completă asupra modului în care trebuie să reacţioneze o firmă pentru a avea succes: dacă faci asta şi nu cealaltă, vei câştiga.
 
De fapt, mi-am dat seama că, şi dacă o firmă are intenţia să perturbeze disruptiv un concurent consacrat, dar vulnerabil, şansele de a crea exact produsul sau serviciul care să realizeze acest lucru sunt, probabil, mai mici de 25%. Sau poate nici atât.
 
Ani de-a rândul, m-arn sţrăduiţ să înţeleg de ce marile com-panii dau eres, dar mi-am dat seama că nu mă gândisem, de fapt, niciodată sâ pun problema invers: Cum ştiu companiile de succes în ce fel sâ se dezvolte?
 
Abia după câteva luni am avut în sfârşit un răspuns. Moesta m-a făcut partener la un proiect pentru un lanţ de fast-food: cum să vândă mai multe milk-shake-uri.
 
Managerii lanţului în cauză petrecuseră luni de-a rândul studiind problema în cel mai mic detaliu. Aduseseră la discuţii clienţi care intrau în profilul consumatorului esenţial de milk-shake şi-i bombardaseră cu întrebări: „Ne puteţi spune cum am putea face milk-shake-urile noastre mai bune încât să cumpăraţi mai multe? Vreţi să fie mai ieftine? Cu bucăţi mai mari? Mai dense la mestecat? Cu mai multă ciocolată?”
 
Chiar şi atunci când clienţii le-au explicat ce credeau ei că le-ar plăcea, a fost greu de stabilit ce anume, exact, trebuie făcut. Managerii lanţului au preluat feedbackul dat de clienţi, punând în practică multe inovaţii cu scopul precis să satisfacă un număr cât mai mare de potenţiali cumpărători ai produsului milk-shake. După câteva luni, s-a întâmplat ceva notabil: Nimic...
 
DIN CUPRINS:
 
Introducere: O carte pe care trebuie să o ţii pe birou
Nu mai pariaţi pe şansă pentru succesul unei inovaţii. Cedaţi norocul competitorilor şi, cu această ocazie, lăsaţi-i să-l caute mult în urma voastră.
 
SECŢIUNEA 1
 O introducere în teoria sarcinilor
 
1. Dilema milk-shake-ului 
 
De ce este inovarea atât de greu de previzionat - şi de susţinut în timp? Poate că nu punem întrebările potrivite.
 
2. Progres, nu produse
 
Teoria Sarcinilor de Rezolvat explicată: ca să ridici inovarea de la nivelul de noroc chior la cel de succes previzibil, trebuie să înţelegi ce progres încearcă să facă un consumator în circumstanţele date.
 
3. Sarcini în mediul natural 
 
Teoria Sarcinilor transformă modul în care îţi defineşti activitatea ca firmă, mărimea şi configuraţia pieţei pe care concurezi şi cine îţi sunt competitorii. Southern New Hampshire University, FranklinCovey, Intuit şi o serie întreagă de produse folosite zi de zi arată cât de redutabilă poate fi inovarea pe baza Teoriei Sarcinilor.
 

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.1306 sec