Probleme care se rezolva in mai multe moduri

Probleme care se rezolva in mai multe moduri
-12%
thumbthumb
Preț: 7,04 lei
8,00 lei (-12%)
Disponibilitate: în stoc - in stoc
Editura:
Anul publicării: 2004
Pagini: 160

DESCRIERE

Cand tinerii elevi pasesc la ciclul gimnazial, vin cu un impresionant bagaj de cunostiinte si metode de rezolvare a problemelor si exercitiilor . O mare bucata de timp ei gandesc cum au fost invatati de doamna­ si asta le e de un real folos. Am intalnit dese situatii cand, pentru a-l face pe elev sa gandeasca o rezolvare, simpla mentionarea a doamnei ii lumineaza fata. Probabil scaderea interesului pentru invatatura odata cu inaintarea in varsta (culmea elevii de clasa a VIII-a au cel mai scazut interes pentru invatatura in clasele preliceale) si cresterea volumului de informatie (stiindu-se bineinteles ca matematica nu este o materie la indemana tuturor) ii face pe gimnazi sa rezolve multe situatii cu metodele invatate in ciclul primar, adica aritmetic. Daca dau de o problema un pic mai dificila, care nu se mai poate rezolva „asa cu desene”, se dau batuti si prefera sa o faca domnu.

Printre metodele clasice de rezolvare aproblemelor avem metoda figurativa, metoda reducerii la acelasi termen de comparare, metoda falsei ipoteze si metoda mersului invers.

Metoda figurativa -cu o figura ce reprezinta o schematizare a enuntului, pentru a se pastra in atentie relatiile matematica si nu toate aspectele concrete; reprezentarea marimilor se face prin segmente de dreapta.

Metoda reducerii la acelasi termen de comparare -a doua marimi. Aceste doua marimi sunt caracterizate prin cate doua valori fiecare si de fiecare data se cunoaste legatura intre ele. Metoda consta in a face ca una dintre cele doua marimi sa aibe aceeasi valoare si astfel problema devine mai simpla, trecand la o singura necunoscuta.

Metoda falsei ipoteze-adica o presupunere falsa.

Metoda mersului invers-atunci cand enuntul unei probleme trebuie urmarit de la sfarsit spre inceput. Analizand operatiile facute in problema si cele pe care le facem noi in rezolvarea problemei, constatam ca de fiecare data, pentru fiecare etapa, facem operatia inversa celei facute in problema. Deci, nu numai mersul este invers, ci si operatiile pe care le facem pentru rezolvare sunt operatiile inverse celor din problema. Verificarea se face in schimb aplicand asupra rezultatului obtinut operatiile indicate in problema.

Limba: romana

Nr.pagini: 160

Dimensiuni:

An aparitie: 2004

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0413 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.