Iubire, libertate şi solitudine

Iubire, libertate şi solitudine
thumbthumb
Preț: 29,00 lei
Disponibilitate: în stoc
Autor:
Editura:
Anul publicării: 2010
Pagini: 318
Categoria: Carti Diverse

DESCRIERE

Iubire, Libertate, Solitudine

 

 

Iubirea îţi acordă libertatea de care ai nevoie şi te ajută să fii tu însuţi. Este un fenomen extrem de paradoxal. Pe de o parte, te face să te simţi ca un suflet în doua trupuri; pe de altă parte, îţi conferă individualitate, unicitate. Te ajută să renunţi la egoul tău mărunt, dar să îţi cunoşti sinele suprem. În acest fel, problema dispare. Iubirea şi meditaţia sunt două aripi pe aceiaşi umeri. Ele se echilibrează reciproc. Numai atunci când le cultivi pe amândouă poţi creşte, poţi deveni împlinit.

 


 

Fragment din carte:

"Iubirea este hrana sufletului. La fel cum alimentele hrănesc trupul fizic, iubirea hrăneşte sufletul. Dacă trupul nu primeşte alimentele de care are nevoie, el devine slab. La fel se petrec lucrurile şi cu sufletul. Dacă nu beneficiază de iubirea de care are nevoie, devine slab, se poate chiar îmbolnăvi. Nici un stat, nici o biserică, nici un politician nu şi-a dorit vreodată ca oamenii să aibă suflete puternice, căci orice persoană înzestrată cu o energie spirituală puternică va fi înclinată către revoltă."

CUPRINS
NOTA EDITORULUI
Prefaţã
IUBIREA
Iubirea obişnuitã
Distincţia între iubirea realã şi cea amãgitoare – primul pas
Virtuţile egoismului
Nu vã ataşaţi de nimic
Întrebãri
Vrei sã ne vorbeşti despre diferenţa dintre iubirea sãnãtoasã de sine şi orgoliul egoist?
De ce este iubirea atât de dureroasã?
De ce spune faimoasa inscripţie de pe templul din Delphi: „Cunoaşte-te pe tine însuţi“, şi nu „Iubeşte-te pe tine însuţi“?
Ce pot sã fac pentru a iubi mai bine?
DE LA RELAŢIA DE CUPLU LA COMUNIUNEA ÎN CUPLU
O lunã de miere care nu se terminã niciodatã
De la atracţie la dragoste, apoi la iubire
Lãsaţi un spaţiu între voi
Koan-ul relaţiei de cuplu
Întrebãri
Cum aş putea şti dacã o femeie s-a îndrãgostit cu adevãrat şi nu joacã un simplu joc?
Dacã aş renunţa la crizele de gelozie, la ataşament, nevoi, aşteptãri, dorinţe şi iluzii, ce ar mai rãmâne din iubirea mea? Oare toatã poezia şi pasiunea de pânã acum au fost o simplã minciunã? Sunt durerile iubirii asociate mai mult cu durerea decât cu iubirea? Voi învãţa vreodatã sã iubesc?
Care este diferenţa dintre a plãcea şi a iubi pe cineva? Mai mult, care este diferenţa între iubirea obişnuitã şi cea spiritualã?
Nu am înţeles prea bine ce ai vrut sã spui atunci când ne-ai vorbit de diferenţa dintre a iubi şi a plãcea pe cineva. Ai afirmat cã iubirea înseamnã un angajament, dar eu credeam cã angajamentul este doar o formã de ataşament. Sunt foarte mulţi oameni pe care îi iubesc, dar faţã de care nu simt nici un angajament. Cum aş putea şti dacã mâine am sã mã îndrãgostesc de ei sau nu?
Deşi uneori apar în inima mea sentimente asemãnãtoare iubirii, în clipa urmãtoare îmi dau seama cã ele nu sunt tot una cu iubirea adevãratã, ci mai degrabã dorinţe sexuale
În Orient s-a pus foarte mult accentul pe relaţiile stabile, pe ideea cã nu trebuie sã-ţi schimbi niciodatã partenerul de cuplu. În Occident, mai ales în anii din urmã, relaţiile de cuplu se fac şi se destramã cu o repeziciune uluitoare, oamenii schimbându-şi constant partenerii. Tu ce ne recomanzi?
În ultima vreme, am început sã-mi dau seama cã pânã şi partenerul meu îmi este strãin. Pe de altã parte, am o aspiraţie extrem de intensã de a depãşi aceastã senzaţie de separare dintre noi. Mã simt de parcã am fi douã linii paralele, destinate sã nu se întâlneascã niciodatã. Seamãnã lumea conştiinţei cu cea a geometriei, sau existã vreo şansã ca cele douã paralele sã se întâlneascã vreodatã?
LIBERTATEA
Tabula rasa
Sclavia fundamentalã
Feriţi-vã de papi
Existã oare viaţã dupã sex?
Este nevoie de un sat
Întrebãri
Ai afirmat cã iubirea ne poate elibera. De cele mai multe ori, ea se transformã însã în ataşament,într-o formã de înlãnţuire, nu de eliberare. Spune-ne mai multe despre ataşament şi libertate
Iubitul meu simte din ce în ce mai puţin dorinţa de a face dragoste cu mine. Mã simt atât de furioasã şi de frustratã încât uneori devin agresivã cu el. Ce pot sã fac?
Viata mea amoroasã a devenit extrem de sãracã în ultima vreme. Nu se pune problema cã nu îmi mai doresc o relaţie sexualã sau cã nu am curajul sã mã apropii de femei, dar pur şi simplu nu se întâmplã nimic. Mã bucur când sunt alãturi de o femeie, dar când se apropie momentul de a face dragoste, vibraţia energiei se schimbã şi mã ia somnul. Unde greşesc?
Cum aş putea face diferenţa între detaşare şi indiferenţã?
Viziunea ta despre o societate perfectã se referã la o singurã comunã de mari dimensiuni, sau la mai multe comune? În cazul din urmã, care ar trebui sã fie relaţia dintre ele? Crezi cã oamenii aparţinând unor comune diferite pot fi independenţi unii de alţii, împãrtãşindu-ţi în schimb ideile şi talentele?
SOLITUDINEA
Solitudinea este însãşi natura voastrã
Strãini faţã de noi înşine
Solitar şi ales
Leul şi oaia
Întrebãri
Nu am simţit niciodatã sentimentul de apartenenţã, de „a fi una“ cu altcineva. Cum se face cã am fost o singuraticã toatã viaţa mea?
Oare de ce mi se pare tristeţea mai realã decât fericirea? Îmi doresc mai presus de orice sã fiu autentic, sã nu mai port mãşti, dar mã tem cã ceilalţi mã vor respinge. Cum este posibil sã fii atât de singur?
Cu cât pãtrund mai adânc în meditaţie şi cu cât mã descopãr mai mult, cu atât mai greu îmi este sã menţin o relaţie de cuplu. Este ceva normal, sau greşesc undeva?
Caveat: Douã femei şi un cãlugãr
ÎMBRÃŢIŞAŢI PARADOXUL
DESPRE AUTOR

 

 

 

Limba: romana
Nr.pagini: 318
Dimensiuni: 13x20
An aparitie: 2010

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0826 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.